W
WOLI OSOWIŃSKIEJ
ul.
Parkowa 7
21-345
Borki
ZP.271.01.2013
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
(SIWZ)
zatwierdzona przez
Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych
dot.:
przetargu nieograniczonego o wartości
nieprzekraczającej
200.000 euro na
„ Dostawę
oleju opałowego do Zespołu Placówek Oświatowych w Woli
Osowińskiej”
sporządzona
zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.)
.
ROZDZIAŁ
1 ZAMAWIAJĄCY
1.1.
Zamawiającym jest: Zespół Placówek Oświatowych w Woli
Osowińskiej ul. Parkowa 7
reprezentowany
przez Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych
1.2.
Konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Radzyniu Podlaskim Oddział w
Borkach
46
8046 1012 2007 0500 1023 0014
1.3.
NIP 538-18-04-369
fax
(81) 85 74 184
strona
internetowa: www.blog wola osowińska
e-mail
zpo.wola@interia.pl
1.4.
Godziny urzędowania 8: 00– 15: 00(oprócz sobót, niedziel i świąt
ustawowo wolnych od
pracy).
ROZDZIAŁ
2 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie
prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości
nieprzekraczającej 200.000 euro.
ROZDZIAŁ
3 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
3.1.
Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż wraz z dostawą do 17 000
litrów oleju opałowego o parametrach określonych w załączniku do
niniejszej SIWZ, do Zespołu Placówek Oświatowych w Woli
Osowińskiej do 31.12.2013 r. Zespół posiada zbiorniki 10 szt. po
2 000 l każdy. Każdorazowa dostawa oleju uzgadniana będzie
telefonicznie przez uprawnionego pracownika zespołu. Termin zapłaty
za dostawę do 30 dni po dostarczeniu faktury.
CPV
09 13 51 00 – 5 – olej opałowy
3.2.
Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom części prac.
Wykonawca określi w ofercie zakres rzeczowy części zamówienia,
której wykonanie powierzy podwykonawcom. Wykonawca będzie ponosił
pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za
prace wykonane przez podwykonawców.
ROZDZIAŁ
4 OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert częściowych.
ROZDZIAŁ
5 OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
.
ROZDZIAŁ
6 INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH
UZUPEŁNIAJĄCYCH
Zamawiający
nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.
ROZDZIAŁ
7 TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
7.1
Termin wykonania przedmiotu zamówienia tj. sprzedaż i dostawa
przedmiotu zamówienia – do dnia 31 grudnia 2013 r.
7.2
Oferta z terminem wykonania przedmiotu zamówienia wykraczającym
poza wymagany termin wykonania podlega odrzuceniu.
ROZDZIAŁ
8 WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA ORAZ WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB
DOKUMENTÓW,
KTÓRE WYKONAWCY MUSZĄ DOSTARCZYĆ W CELU
POTWIERDZENIA,
ŻE NIE PODLEGAJĄ WYKLUCZENIU
8.1
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie
podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst
jedn. Dz. U. Nr 113 , poz. 759 z 2010 r. z późn. zm.), zwanej dalej
„ustawą”.
8.2
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa
w art. 24 ust 1 Wykonawca winien złożyć:
oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia (o treści jak w załączniku
do niniejszej SIWZ),
8.3.
Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1
pkt 5-8, 10 i 11 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich
zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego
miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie
określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie
wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
8.4.Zamawiający
wykluczy Wykonawcę również w przypadku, kiedy w trakcie
postępowania
wystąpią
przesłanki art. 24 ust. 2 ustawy.
8.5.W
przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie
zamówienia,
wymagane oświadczenie i dokumenty, muszą być złożone przez
każdego
Wykonawcę.
ROZDZIAŁ
9 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA
OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
9.1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy
spełniają warunki dotyczące:
9.1.1
posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania:
Ocena
tego warunku – na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu
warunków
udziału
w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
9.1.2
posiadania wiedzy i doświadczenia:
Ocena
tego warunku – na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu
warunków
udziału
w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
9.1.3
dysponowania odpowiednim potencjałem oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia:
Ocena
tego warunku – na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu
warunków
udziału
w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
9.1.4
znajdowania się w sytuacji ekonomicznej zapewniającej wykonanie
zamówienia:
Ocena
tego warunku – na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu
warunków
udziału
w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
9.2.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych
do wykonania
zamówienia,
zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia.
9.3.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą
wykazać, że warunki udziału w postępowaniu określone przez
Zamawiającego spełniają łącznie, z tym, że żaden z wykonawców
nie może podlegać wykluczeniu.
9.4.
Nie spełnienie któregokolwiek z postawionych warunków skutkuje
wykluczeniem wykonawcy.
9.5.
Ocena spełnienia przedstawionych wyżej warunków udziału w
postępowaniu zostanie dokonana na podstawie formuły : SPEŁNIA /
NIE SPEŁNIA. Z treści złożonych dokumentów i oświadczeń musi
wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia.
ROZDZIAŁ
10 WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU
10.1.
W celu wykazania spełniania wymaganych przez Zamawiającego warunków
udziału w
postępowaniu,
Wykonawca winien złożyć, w zakresie niezbędnym do wykazania ich
spełniania, następujące dokumenty:
10.1.1.
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania podstaw
do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy, wystawionego
nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
10.1.2.
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust 1 ustawy
oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z
wzorem stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ,
10.1.3.
Oświadczenie w przedmiocie wskazania przez Wykonawcę w ofercie
części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom (art.
36 ust. 4 ustawy),
10.1.4.
Oświadczenie Wykonawcy o przynależności bądź nie przynależności
do grupy kapitałowej – wg wzoru stanowiącego załącznik do
niniejszej SIWZ
ROZDZIAŁ
11 DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ
11.1
Wykonawca biorący udział w postępowaniu winien złożyć ofertę,
której zawartość stanowić będzie wypełniony formularz ofertowy
- o treści odpowiadającej załącznikowi do niniejszej SIWZ.
W przypadku składania oferty przez
wykonawców ubiegających
się wspólnie
o udzielenie zamówienia,
wykonawcy składają jeden
formularz ofertowy.
11.2
Wraz z ofertą Wykonawca powinien złożyć:
11.2.1.
Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami Roz.8 - 10 SIWZ.
11.2.2.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się
wspólnie o
udzielenie
zamówienia musi być załączone pełnomocnictwo zgodnie z art. 23
ust. 2
ustawy
prawo zamówień publicznych w oryginale lub kopii poświadczonej
notarialnie
za
zgodność z oryginałem.
11.2.3.
Pełnomocnictwo do podpisania oferty, względnie do podpisywania
innych
dokumentów
składanych wraz z ofertą, o ile prawo to nie wynika z innych
dokumentów
(np. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji
informacji
o działalności gospodarczej) złożonych wraz z ofertą. Treść
pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do
wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo
powinno być w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za
zgodność z oryginałem.
.ROZDZIAŁ
12 OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
12.1
Oferta winna być sporządzona w języku polskim.
12.2
Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
12.3
Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia.
12.4
Formularz ofertowy oraz inne oświadczenia winne być ostemplowane
pieczątką firmową oraz podpisane i opieczętowane pieczątką
imienną przez właściwe osoby do reprezentowania Wykonawcy.
12.5
Zaleca się, aby wszystkie dokumenty tworzące ofertę były spięte
– zszyte w sposób
uniemożliwiający
ich dekompletację.
12.6
Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu uniemożliwiającym
przypadkowe
zapoznanie
się z treścią oferty przed terminem otwarcia ofert.
12.7
Oferta winna być złożona w opieczętowanej pieczątka firmową
kopercie oznaczonej
następująco:
Zespół Placówek Oświatowych adres: Wola Osowińska ul. Parkowa
7, 21-345 Borki, sekretariat, Przetarg
nieograniczony na Dostawę oleju
opałowego do Zespołu Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej”.
Nie otwierać
przed 15.10.2013 r. godz.
10:00”.
12.8
Jeżeli oferta zostanie opisana w inny sposób niż w punkcie 12.7,
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za jej nieprawidłowe
przekazanie w siedzibie Zamawiającego bądź
przedwczesne,
przypadkowe otwarcie.
12.9
Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem oferty
ponosi Wykonawca.
12.10
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
12.11
Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub
wycofać ofertę.
Zarówno
zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.
Zmiana lub
wycofanie
oferty powinny znaleźć się w zamkniętej kopercie odpowiednio
oznaczonej
„Zmiana”
lub „Wycofanie”, i opisane jak w pkt. 12.7.
12.12
Dokumenty nie będące oryginałami powinny być poświadczone za
zgodność z oryginałem przez osoby właściwe do reprezentowania
Wykonawcy.
12.13
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia oraz w
przypadku
innych podmiotów na zasobach, których polega Wykonawca, kopie
dokumentów
dotyczących
odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane
za
zgodność
z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub przez te podmioty.
12.14
Zamawiający może żądać przedstawienia w wyznaczonym przez siebie
terminie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu,
gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub
budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
12.15
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z
tłumaczeniem na język polski.
ROZDZIAŁ
13 INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
ZAMAWIAJĄCEGO
Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I
DOKUMENTÓW
13.1.
W prowadzonym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia
oraz informacje
Zamawiający
i Wykonawcy będą przekazywać pisemnie, faksem (na numer podany w
rozdziale
1) lub drogą elektroniczną (na adres podany w rozdziale 1). Jeżeli
Zamawiający lub
Wykonawca
przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
faksem lub
drogą
elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie
potwierdza fakt ich
otrzymania
.
13.2.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie
treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający
jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie
później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert, pod
warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynął
do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa
połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o
wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie po upływie terminu
składania wniosku o wyjaśnienie treści specyfikacji lub dotyczy
udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień
albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu
składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o
wyjaśnienie treści specyfikacji.
13.3.
Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o
zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w
ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i
informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację
istotnych warunków zamówienia, oraz zamieszcza informację na
stronie internetowej.
13.4.
Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania Wykonawców.
ROZDZIAŁ
14 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający
nie wymaga wniesienia wadium.
ROZDZIAŁ
15 TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
15.1.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
15.2.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem
terminu składania ofert.
ROZDZIAŁ
16 MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
16.1.
Ofertę należy złożyć do dnia 15.10.2013 r., godz. 1000
w Zespole Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej
ul. Parkowa 7, 21-345 Borki, sekretariat.
16.2.
Publiczne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 15.10.2013
r., godz. 1010 w siedzibie
Zespołu
Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej ul. Parkowa 7, 21 – 345
Borki, sekretariat.
16.3.
Jeżeli oferta wpłynie do Zamawiającego pocztą lub inną drogą,
np. pocztą kurierską, o
terminie
złożenia oferty decyduje wyłącznie termin dostarczenia oferty do
Zamawiającego.
16.4.
Ofertę złożoną po terminie zwraca się niezwłocznie. Zamawiający
niezwłocznie zawiadomi wykonawcę o złożeniu oferty po terminie
oraz zwróci ofertę po upływie terminu do
wniesienia
odwołania.
ROZDZIAŁ
17 OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
17.1.
Cenę oferty należy podać w wartości netto i brutto oraz cenę
brutto, od której naliczona została cena za 1 litr dostarczonego
oleju.
17.2.
Cenę oferty należy ustalić w PLN z dokładnością do dwóch
miejsc po przecinku.
17.3.
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania
obowiązku podatkowego
Zamawiającego
zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie
dotyczącym
wewnątrz
wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej
oferty dolicza
do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który
miałby obowiązek wpłacić
zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
17.4.
Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia nie ulegnie zmianie w
przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
17.5.
Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i ostateczne wynagrodzenie
Wykonawcy za
wykonanie
przedmiotu zamówienia, niezależne od rozmiaru usługi i innych
świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich
realizacji. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia
wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było
przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych usług i innych świadczeń.
17.6.
Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz sposób
przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia
ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca.
17.7.
Cenę oferty brutto należy ustalić, jako sumę wartości brutto
elementów wyszczególnionych w opisie usługi. Ustaloną w taki
sposób cenę Oferty brutto Wykonawca wpisuje do formularza
ofertowego.
17.8.
Ceny jednostkowe określone przez Wykonawcę winny być ustalone,
jako ryczałtowe, kompletne i jednoznaczne. Ceny te nie będą
zmieniane w toku realizacji przedmiotu zamówienia i nie będą
podlegały waloryzacji.
17.9.
W dowolnym momencie badania i oceny ofert, na żądanie
Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udzielenia wyjaśnień
dotyczących wyliczenia wysokości cen jednostkowych i przedstawienia
do wglądu kalkulacji tych cen jednostkowych.
17.10.
Sposób poprawienia przez Zamawiającego omyłek rachunkowych w
obliczeniu ceny.
Zamawiający
poprawi omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny jeżeli cenę za
przedmiot zamówienia podano rozbieżnie słownie i liczbą,
przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie.
ROZDZIAŁ
18 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ
KIEROWAŁ
PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH
KRYTERIÓW
ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT
18.1
Przy wyborze oferty zamawiający kierował się będzie następującym
kryterium i jego wagą: kryterium: cena oferty brutto – waga 100 %.
18.2.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną
brutto.
ROZDZIAŁ
19 INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ
DOPEŁNIONE
PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE
ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO
19.1.
O miejscu i terminie zawarcia umowy Wykonawca, którego oferta
została wybrana zostanie poinformowany odrębnym zawiadomieniem.
19.2.
Umowa zostanie zawarta na ogólnych warunkach określonych w
projekcie umowy, który stanowi załącznik do
niniejszej specyfikacji.
19.3.
Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy
ubezpieczenia
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem
zamówienia.
19.4.
Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w
terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o
wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało
przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo 10 dni – jeżeli
zostało przesłane w inny sposób.
19.5.
Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego
przed upływem terminów, o których mowa w pkt. 19.4, jeżeli
złożono tylko jedną ofertę.
19.6.
W przypadku podmiotów występujących wspólnie, przed dniem
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczona będzie
Zamawiającemu umowa regulująca zasad współpracy uczestników
postępowania.
19.7.
W przypadku powierzenia realizacji części robót podwykonawcom,
Wykonawca jest
zobowiązany
do wskazania nazw i adresów podwykonawców w celu akceptacji przez
Zamawiającego
przed dniem zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
19.8.
Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od
zawarcia umowy w
sprawie
zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia
należytego
wykonania
umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród
pozostałych
ofert
bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.
19.9.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany ustaleń zawartej
umowy.
ROZDZIAŁ
20 ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Wykonawca
nie jest zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
ROZDZIAŁ
21 POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
PRZYSŁUGUJĄCYCH
WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA
Wykonawcy
lub innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu
danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w
wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp
przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy.
ROZDZIAŁ
22 INNE POSTANOWIENIA
W
sprawach nieuregulowanych niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy
ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wszelkie
informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie
w celu przygotowania oferty.
Załączniki
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Zał.
nr 1 – Formularz ofertowy,
Zał.
nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu,
Zał.
nr 3 – Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania,
Zał.
nr 4 – Oświadczenie o grupie kapitałowej
Zał.
nr 5 – Projekt Umowy
.Zał.
Załącznik
nr. 1
FORMULARZ
OFERTOWY WYKONAWCY
Dane
dotyczące wykonawcy
Nazwa:
................................................
Siedziba: ................................................
Adres
poczty elektronicznej:
................................................
Strona
internetowa:
................................................
Numer
telefonu: ……........................................
Numer
faksu: ……. ......................................
Numer
REGON: ................................................
Numer
NIP: ................................................
Dane
dotyczące zamawiającego
Zespół
Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej
ul.
Parkowa 7, 21 – 345 Borki
NIP
538 18 04 369 REGON 060276965
Zobowiązania
wykonawcy
Nawiązując
do ogłoszenia o zamówieniu publicznym na „Dostawę
oleju opałowego do zespołu placówek oświatowych w Woli
Osowińskiej” Numer sprawy: ZP.271.01.2013, oferujemy wykonanie
zamówienia, zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia za cenę:
cena
netto..........................zł za 1 l oleju
podatek
VAT......................zł
cena
brutto........................ zł za 1 l oleju
(słownie:
...............................................................................................................)
Cena
brutto 1 l. oleju opałowego przyjęta do wyliczenia wyżej
przedstawionych cen………….zł.
Oświadczam,
że:
Wykonam
zamówienie publiczne w terminie do dnia: 31 grudnia 2013 r.
Termin płatności: 30 dni
Reklamacje
będą załatwiane w terminie:………….......... .......... dni
-
sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji:
.......... .......... .................... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
-
załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... ..........
.......... .......... ....................
1.
Oświadczam, że zapoznałem się ze specyfikacją istotnych warunków
zamówienia, nie wnoszę żadnych zastrzeżeń oraz uzyskałem
niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2.
Oświadczam, że uważam się za związanego ofertą przez czas
wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3.
Oświadczam, że załączony do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia wzór umowy został przeze mnie zaakceptowany bez
zastrzeżeń i zobowiązuję się w przypadku wyboru mojej oferty do
zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
4.
Oświadczam, że osoby, które będą uczestniczyły w wykonaniu
zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
Dokumenty
Na
potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
Zastrzeżenie
wykonawcy
Inne
informacje wykonawcy:
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
Informacje
na temat podwykonawców
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
..........
.......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... ..........
.................................................................................
(data
i czytelny podpis wykonawcy)
Załącznik
nr. 2
OŚWIADCZENIE
O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Nazwa
wykonawcy .................................................................................................
Adres
wykonawcy .................................................................................................
Miejscowość
................................................ Data
.....................
Oświadczamy,
że spełniamy warunki udziału w postępowaniu określone
szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamawiającego,
dotyczące w szczególności:
1)
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania,
2)
posiadania wiedzy i doświadczenia
3)
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia,
4)
sytuacji ekonomicznej i finansowej
.................................................................................
(data
i czytelny podpis wykonawcy)
Załącznik
nr. 3
OŚWIADCZENIE
O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA
Nazwa
wykonawcy .................................................................................................
Adres
wykonawcy .................................................................................................
Miejscowość
................................................ Data
.....................
Oświadczamy,
że w stosunku do Firmy, którą reprezentujemy brak jest podstaw do
wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.
24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych :
1)Firma,
którą reprezentujemy nie wyrządziła szkody, nie wykonując
zamówienia lub wykonując je nienależycie, nie została zobowiązana
do zapłaty kary umownej, jeżeli szkoda ta lub obowiązek zapłaty
kary umownej wynosiły nie mniej niż 5% wartości realizowanego
zamówienia i zostały stwierdzone orzeczeniem sądu, które
uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania.
2)z
Firmą, którą reprezentujemy zamawiający nie rozwiązał, nie
wypowiedział umowy w sprawie zamówienia publicznego, ani nie
odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu
okoliczności za które Firma, którą reprezentujemy ponosi
odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy
albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed
wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia
wyniosła co najmniej 5% wartości umowy.
3)w
stosunku do Firmy, którą reprezentujemy nie otwarto likwidacji, ani
nie ogłoszono upadłości, z wyjątkiem sytuacji, gdy po ogłoszeniu
upadłości doszło do zawarcia układu zatwierdzonego prawomocnym
postanowieniem sądu, jeżeli układ ten nie przewiduje zaspokojenia
wierzycieli przez likwidację majątku upadłego.
4)Firma,
którą reprezentujemy nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub
składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem
przypadków uzyskania przewidzianych prawem zwolnienia, odroczenia,
rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości
wykonania decyzji właściwego organu.
5)osoby
określone w art. 24 ust. 1 pkt 4) do 8) nie zostały prawomocnie
skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o
udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób
wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku,
przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia
korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających
na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego
6)w
stosunku do Firmy, którą reprezentujemy, Sąd nie orzekł zakazu
ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o
odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod
groźbą kary.
7)w
przypadku wykonawcy będącego osobą fizyczną, nie zostałem /
zostałam prawomocnie skazany / skazana za przestępstwo, o którym
mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew
przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) -
przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.
8)Firmy,
którą reprezentujemy, będącą spółką jawną, spółką
partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną
lub osobą prawną, nie skazano prawomocnie za przestępstwo, o
którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o
skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym
wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - przez okres
1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku, odpowiednio wspólnika,
partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego
członka organu zarządzającego
.................................................................................
(data
i czytelny podpis wykonawcy)
Załącznik
nr. 4
OŚWIADCZENIE
DOTYCZĄCE GRUPY KAPITAŁOWEJ
Nazwa
wykonawcy .................................................................................................
Adres
wykonawcy .................................................................................................
Miejscowość
................................................ Data
.....................
Na
mocy art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych składam
listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
.................................................................................
(data
i czytelny podpis wykonawcy)
Oświadczam,
że nie należę do grupy kapitałowej / że podmiot, który
reprezentuję nie należy do grupy kapitałowej *.
.................................................................................
(data
i czytelny podpis wykonawcy)
*
Niepotrzebne skreślić
Zał.
nr 5
UMOWA
NR 272/……../2013
zawarta
w dniu ………………. r. w Woli Osowińskiej pomiędzy
Zespołem Placówek Oświatowych z siedzibą Wola Osowińska
ul. Parkowa 7,21 – 345 Borki reprezentowanym przez :
Danutę Kucio – Dyrektora
Zespołu Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej zwanym dalej
„Zamawiającym”;
a …………………………………………………
z siedzibą……………………………………………
NIP ……………………. REGON ……………………………………..
zwaną dalej „Wykonawcą” reprezentowaną przez:
………………………………………….
w wyniku wyboru oferty w postępowaniu przetargowym w
trybie przetargu nieograniczonego z dnia ………… 2013 r.,
ogłoszenie opublikowane w BZP ………… z dn. ……….. 2013 r.
zgodnie z prawem zamówień publicznych, zawarto umowę o
następującej treści:
ARTYKUŁ 1
PRZEDMIOT UMOWY
1.Na
podstawie niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do
Dostawy
oleju
opałowego do
Zespołu
Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej ul. Parkowa 7 w ilości do
17 000 l.
2.Przedmiot umowy zostanie wykonany na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy oraz w złożonej ofercie stanowiącej integralną część niniejszej umowy. 3.Szczegółowy zakres robót został ujęty w SIWZ w pkt.3.1 – 3.2,
ARTYKUŁ
2
SPOSÓB
WYKONANIA UMOWY
- Wykonawca oświadcza, że posiada konieczne doświadczenie i profesjonalne kwalifikacje
niezbędne
do prawidłowego wykonania Umowy i zobowiązuje się do wykonania
przedmiotu
umowy
przy zachowaniu należytej staranności określonej w art. 355
§ 2 Kodeksu cywilnego,
2.Nadzór
z ramienia Zamawiającego nad realizacją umowy sprawować będzie
………………
3.Obowiązki Wykonawcy:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z:
a) obowiązującymi
przepisami prawa dotyczącymi wymagań technicznych,
b) złożoną
ofertą,
4.
Zawarcie umowy z podwykonawcą wymaga formy pisemnej pod rygorem
nieważności zgody Zamawiającego. Przed zawarciem umowy z
podwykonawcą Wykonawca zobowiązuje się udzielić Zamawiającemu
wszelkich informacji dotyczących podwykonawcy, w tym przedstawić
Zamawiającemu projekt umowy z podwykonawcą. Jeżeli Zamawiający w
terminie 14 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę pisemnej umowy
z podwykonawcą (zawierającej: zakres rzeczowy, finansowy i termin
realizacji) - nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń,
uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.
5. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność
za usługi wykonywane przez podwykonawcę. W stosunku do
Zamawiającego, odpowiedzialność za zapłatę całości
wynagrodzenia należnego podwykonawcy ponosi Wykonawca.
6. Wykonawca
gwarantuje, że suma wynagrodzeń ustalona w umowach z
podwykonawcami, nie przekroczy wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w
niniejszej umowie. 7.
Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany lub
eliminacji podwykonawcy, jeżeli ten realizuje usługę w sposób
wadliwy lub niezgodny z założeniami niniejszej umowy albo
przepisami prawa. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego żądania
zmiany podwykonawcy, Wykonawcę obciążają wszelkie tego
konsekwencje, w tym ewentualne finansowe. Wykonawca ma obowiązek
zastosować się do żądania w terminie 7 dni roboczych.
ARTYKUŁ 3
TERMINY
- Termin rozpoczęcia dostawy nastąpi do dnia ……………. 2013 r.
- Termin zakończenia przedmiotu umowy nastąpi do dnia 31 grudnia 2013 r.
- Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać powyższych terminów i wykonać przedmiot umowy w terminach zapisanych w niniejszej umowie.
ARTYKUŁ
4
KARY
UMOWNE I ROSZCZENIA ODSZKODOWAWCZE
1.Wykonawca
zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1) za odstąpienie w
całości lub części od umowy z przyczyn, za które ponosi
odpowiedzialność Wykonawca w razie zajścia okoliczności
określonych w art. 637 § 2 kc w zw. z art. 656 § 1 kc - w
wysokości 30 % całości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w art.
5 ust. 1; 2) za opóźnienie w
realizacji przedmiotu umowy w stosunku do terminu, o którym mowa w
art. 4 ust. 2 i 3 – w wysokości 0,5 % całości wynagrodzenia
brutto, o którym mowa w art. 5 ust. 1, za każdy dzień opóźnienia;
2. Zamawiający ma
prawo żądania kary umownej z ust. 1 pkt 1, 2 i 3 niezależnie od
wykonania prawa do odstąpienia od porozumienia. Zamawiający ma
prawo żądać kar umownych z powyższych tytułów jednocześnie.
3. Strony zastrzegają sobie prawo do
dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość
kar umownych do wysokości rzeczywiście powstałej szkody.
4. Z zastrzeżeniem pozostałych wypadków określonych
w umowie i powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, według
jego wyboru w całości bądź w części, jeżeli:
1) Wykonawca wykonuje
wadliwie przedmiot umowy lub sprzecznie z umową, pomimo wezwania
Zamawiającego złożonego na piśmie;
2) Wykonawca bez
zgody Zamawiającego powierzy podwykonawcy realizację części lub
całości przedmiotu umowy;.
5. Odstąpienie od umowy w całości lub części może
nastąpić w terminie 3 miesięcy od powzięcia przez Zamawiającego
wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę odstąpienia.
ARTYKUŁ5
WYNAGRODZENIE
1.Za
wykonanie przedmiotu umowy strony ustalają wynagrodzenie za 1 litr
oleju opałowego w wysokości: netto zł ……………….,
brutto z 23 % podatkiem VAT zł …………. (słownie
zł…………………… ……………………………..)zgodnie
z wynikiem przetargu ogłoszonym w dniu ………………. 2013 r.
przy cenie obliczeniowej ………..zł za 1 l.
2.Wartość usługi
nie może zostać podwyższona w drodze aneksu do niniejszej Umowy.
Wartość całkowita przedmiotu umowy ani ceny nie będą
waloryzowane w okresie realizacji umowy.
3. Należne wykonawcy
wynagrodzenie za wykonane zadanie będzie płatne na podstawie
faktury VAT.
4. Podstawą do wystawienia faktury VAT jest
dostawa zamówionej ilości oleju. 5.
Płatność za fakturę VAT będzie dokonana przelewem na konto
Wykonawcy Nr
............................................................... w
ciągu 30 dni licząc od daty otrzymania faktury. Błędnie
wystawiona faktura VAT spowoduje naliczenie ponownego 30-dniowego
terminu płatności od momentu dostarczenia poprawionych lub
brakujących dokumentów. 6.
Opóźnienie w zapłacie należności powoduje obowiązek zapłaty
odsetek ustawowych.
ARTYKUŁ
6
.
ZMIANY UMOWY
Zakazuje się zmian istotnych
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że:
1)dotyczą zmiany
zakresu rzeczowego lub/i zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy - przez
zaniechanie dostawy określonej ilości oleju opałowego ;
2) zmiany
te są korzystne dla Zamawiającego.
ARTYKUŁ
7
.
ZAWIADOMIENIA
1. Wszelkie
zawiadomienia, korespondencja oraz dokumentacja przekazywana w
związku z niniejszą Umową między Stronami będzie
sporządzana na piśmie i podpisana przez Stronę zawiadamiającą.
Zawiadomienia mogą być przesyłane telefaksem, doręczane
osobiście, przesyłane kurierem lub listem.
2. Zawiadomienia będą
wysyłane na adresy i numery telefaksów podane przez Strony. Każda
ze Stron zobowiązana jest do informowania drugiej Strony o każdej
zmianie miejsca zamieszkania, siedziby lub numeru telefaksu. Jeżeli
Strona nie powiadomiła o zmianie miejsca zamieszkania, siedziby lub
numeru telefaksu, zawiadomienia wysłane na ostatni znany adres
zamieszkania, siedziby lub numer telefaksu, Strony uznają za
doręczone.
3. Powiadamianie każdej ze Stron Umowy jest ważne tylko
wtedy, kiedy odbywa się na piśmie. Powiadomienie będzie ważne
tylko wtedy, kiedy zostanie doręczone adresatowi.
ARTYKUŁ
8
POSTANOWIENIA
DODATKOWE I KOŃCOWE
1.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy
Kodeksu Cywilnego.
2. Wszystkie
spory wynikające z wykonania niniejszej Umowy, które nie mogą być
rozstrzygnięte polubownie, będą rozstrzygane przez Sąd właściwy
dla siedziby Zamawiającego. 3. Integralną część
niniejszej umowy będą stanowić:
1)Oferta Wykonawcy,
2) Specyfikacja istotnych
warunków zamówienia.
4.Umowę niniejszą
sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach w języku polskim; 2
egz. dla Inwestora, 1 egz. dla Wykonawcy.
ZAMAWIAJĄCY
WYKONAWCA
………………………………… …………………………………..
Załącznik
Nr 6
WYMAGANE PARAMETRY
OLEJU
Dostarczony
olej opałowy powinien być zgodny z obowiązującą norma i posiadać
następującą charakterystykę:
Wymagania
|
Jednostka
|
Wartość
|
Gęstość
w temperaturze 15o C , maks.
|
kg/m3
|
860
|
Temperatura
zapłonu, min.
|
o
C
|
56
|
Lepkość
kinematyczna w temp. 20o C , maks.
|
mm2
/s
|
6,00
|
Skład
frakcyjny:
-
do temp.250oC, maks.
-
do temp. 350oC destyluje, min.
|
%(V/V)
%(V/V)
|
65
85
|
Zawartość
siarki, maks.
|
%(m/m)
|
0,10
|
Pozostałość
po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej, maks.
|
%(m/m)
|
0,3
|
Pozostałość
po spopieleniu, maks.
|
%(m/m)
|
0,01
|
Zawartość
wody nie większa niż
|
mg/kg
|
200
|
Wartość
opałowa, min.
|
MJ/kg
|
42,6
|
Temperatura
płynięcia, maks.
|
oC
|
-20
|
Zawartość
zanieczyszczeń stałych, maks.
|
mg/kg
|
24
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz