ZP.271.
01 . 2012 Wola
Osowińska, dnia 01.10.2012 r.
Zespół Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego na : Dostawa oleju opałowego .
I.
Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Zespół Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej
ul. Parkowa 7
21 – 345 Borki
www.
blog wola osowińska
zpo.wola@interia.pl
Tel./ fax 81 8574184
Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek 8:00 -
1330
II. Tryb udzielenia zamówienia
1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych - tekst jednolity wprowadzony Obwieszczeniem
Marszałka Sejmu z dnia 08 czerwca 2010 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego
tekstu ustawy, opublikowany w Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759 , Nr 161,poz.
1078, Nr 182, poz. 1228, z 2011 r. Nr 5, poz.13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484 a także wydane na podstawie niniejszej ustawy
Rozporządzenia wykonawcze dotyczące przedmiotowego zamówienia publicznego, a
zwłaszcza:
1) Rozporządzenie
Prezesa Rady Ministrów 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich
może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być
składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817),
2)Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów
z dnia 16 grudnia 2011r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro
stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. Nr 282,
poz. 1650),
3) Rozporządzenie
Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie kwot wartości
zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania
ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.(Dz. U. Nr 282, poz. 1649).
2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu
nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie
art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
3. Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia
publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39 - 46 Prawa zamówień publicznych.
4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień
publicznych
III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia
publicznego jest sprzedaż wraz z dostawą:
42 000 litrów
oleju opałowego o parametrach jak w załączniku Nr 4 do niniejszej SIWZ, do Zespołu Placówek Oświatowych w Woli
Osowińskiej /zbiorniki 10x2 000
l./ na sezon grzewczy 2012– 2013. Każdorazowa dostawa oleju
uzgadniana będzie telefonicznie przez uprawnionego pracownika placówki
oświatowej. Termin zapłaty za dostawę do 30 dni po dostarczeniu faktury.
Kod
CPV 09 13 51 00 – 5 Olej opałowy
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert
częściowych.
3) Nie dopuszcza się realizacji zamówienia przez
podwykonawców.
4) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert
wariantowych.
5) Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest
zawarcie umowy ramowej.
6) Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień
uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia
podstawowego. Ewentualne zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie
przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt 7 Prawa zamówień publicznych, jeżeli zostaną
spełnione przesłanki ustawowe.
7) Wymagania stawiane Wykonawcy:
a) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji
zobowiązań umowy,
b) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia
uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.
c)
Określenie przez
Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów faxu oraz innych ustaleń niezbędnych
dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia
IV. Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin wykonania
zamówienia od 25.10.2012 r. do 31.03.2013r.
V. Opis warunków udziału w
postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
1. O udzielenie zamówienie
mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w
szczególności dotyczące:
1.1 Posiadający uprawnienia
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień –Zamawiający nie wyznacza szczegółowego
warunku w tym zakresie.
1.2 Posiadający niezbędna wiedzę i
doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia; lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych
podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania
zamówienia - zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
1.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia- zamawiający nie określa
szczegółowego warunku w tym zakresie;
2.
Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu
podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
3.
Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają
wykluczeniu na podstawie art.24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
4.
Ofertę wykonawczy wykluczonego uważa się na odrzuconą.
5. Zamawiający odrzuca ofertę,
jeżeli:
5.1 jest niezgodną z ustawą
5.2 jej treść nie odpowiada
treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych.
z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych.
5.3 jej złożenie stanowi
czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
5.4 zawiera rażąco niską
cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5.5 została złożona przez
wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia.
o udzielenie zamówienia.
5.6 zawiera błędy w
obliczeniu ceny
5.7 wykonawca w terminie 3
dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87
ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych
5.8 jest nieważna na podstawie
odrębnych przepisów,
6. Ocena spełnienia warunków
udziału w postępowaniu dokonywana będzie
w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów,
jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków
udziału w postępowaniu
A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i
załączniki:
A.1) Formularz ofertowy -
wypełniony i podpisany przez wykonawcę
A.2)
Oświadczenie w trybie art. 22 ust.1 ustawy
– Prawo Zamówień Publicznych
A.3)
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia z art.24 ust.1
A.4)
Oświadczenie,
że dostarczany olej będzie zgodny z
wymogami zawartymi w zał.
Nr
4 do SIWZ.
B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada
uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie
podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa
następujące dokumenty:
B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
do rejestru wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
B.2) Aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające
odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek
na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert.
B.3) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru
Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
B.4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru
Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
B.5) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu
z art. 22 Prawa zamówień publicznych.
z art. 22 Prawa zamówień publicznych.
C. Wykonawca zamieszkały poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
C.1)
Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1), B.2), B.4) składa dokument lub
dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że:
1)
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2)
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3)
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
C.2) Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt.
B.3) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych
w niniejszym pkt. E.
D. Dokumenty wymagane w przypadku
składania oferty wspólnej:
D.1
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku
dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do
reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy
Oferta
winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. A,B,C dla każdego partnera z osobna, pozostałe
dokumenty składane są wspólnie
E. Postanowienia dotyczące składanych
dokumentów
E.1
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii
potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do
podpisania oferty z dopiskiem - za zgodność z oryginałem.
E.2
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język
polski, poświadczonym przez wykonawcę
VII.
Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do
porozumiewania się z wykonawcami
1.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i
Wykonawcy przekazują pisemnie.
Pytania muszą być skierowane na:
Adres zamawiającego podany w pkt. I niniejszej
specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Inne dopuszczalne formy
porozumiewania się z Wykonawcami:
2.1. Nr faksu podany w pkt. I niniejszej
specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie
potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji
przekazanych za pomocą faksu.
2.2. Zamawiający dopuszcza możliwość
porozumiewania się drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w
pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Każda ze stron na żądanie
drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą drogą elektroniczną.
3. Osobą ze strony
zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:
stanowisko Dyrektor Zespołu
imię i nazwisko Danuta Kucio
tel. 81 8574184
fax. 81 8574184
w terminach godz. pomiędzy 8:00 a 13:30
4. Osobą ze strony
zamawiającego upoważnioną do potwierdzenia wpływu oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą teleksu, telefaksu
lub drogą elektroniczną jest:
jak
wyżej
5. Wykonawca może zwrócić
się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszej specyfikacji istotnych
warunków zamówienia. Zamawiający udziela odpowiedzi wszystkim wykonawcom,
którzy otrzymali specyfikację istotnych warunków zamówienia chyba,
że pytanie wpłynęło do zamawiającego na mniej niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert.
że pytanie wpłynęło do zamawiającego na mniej niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert.
6. Zamawiający nie
przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami
7. Nie udziela się żadnych
ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do
zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności
postępowania.
8. W uzasadnionych
przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować
treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
9. Wprowadzone w ten sposób
modyfikacje, zmiany lub uzupełnienia przekazane zostaną wszystkim wykonawcom,
którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszczone
zostaną na stronie internetowej www.blog wola
osowińska.
10. Wszelkie modyfikacje,
uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również
pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią
specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów
będą podlegały nowemu terminowi.
11. Jeżeli wprowadzona
modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do
zmiany treści ogłoszenia Zamawiający zamieści w Biuletynie Zamówień Publicznych
-ogłoszenie o zmianie głoszenia zamieszczonego w Biuletynie Zamówień
Publicznych, przedłużając jednocześnie termin składania ofert o czas niezbędny
na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone
w art. 12a ust. 1 lub 2 Prawa zamówień publicznych.
12. Niezwłocznie po
zamieszczeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych „ogłoszenia o zmianie głoszenia
zamieszczonego w Biuletynie Zamówień Publicznych zamawiający zamieści
informację o zmianach na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej www.blog wola osowińska .
VIII. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
IX. Termin związania ofertą
Bieg terminu związania
ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Wykonawca pozostaje związany
ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 2012-11-10
W uzasadnionych przypadkach,
na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może
tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego
terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
Wykonawca może przedłużyć
termin związania ofertą samodzielnie, zawiadamiając
o tym zamawiającego.
o tym zamawiającego.
X. Opis sposobu przygotowania oferty
A. Przygotowanie oferty
1) Wykonawca może złożyć
jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem
oferty ponosi składający ofertę.
3) Oferta oraz wymagane
formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób
uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem
rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
4) Oferta podpisana przez
upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego
pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
5) Oferta powinna zawierać
wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki
i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
6) Dokumenty winny być
sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego
wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych
dokumentach.
7) Poprawki w ofercie muszą
być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej
ofertę.
8) Wszystkie strony oferty
powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości
dekompletacji zawartości oferty.
B. Oferta wspólna
W przypadku, kiedy ofertę
składa kilka podmiotów, oferta tych wykonawców musi spełniać następujące
warunki:
1. Oferta winna być
podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub upoważnionego
przedstawiciela / partnera wiodącego.
2. Upoważnienie do pełnienia
funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie
upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie/
partnerów - należy załączyć do oferty
3. Przedstawiciel / wiodący
partner winien być upoważniony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego.
Podmioty występujące
wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie zobowiązań
W przypadku dokonania wyboru
oferty wykonawcy występującego wspólnie przed przystąpieniem do zawarcia umowy
o zamówienie publiczne przedłożona zostanie umowa regulującą współpracę
wykonawców występujących wspólnie. Termin, na jaki została zawarta umowa
wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie
zamówienia.
XI. Miejsce i termin składania i
otwarcia ofert
Oferty należy składać do
dnia: 2012-10-10 do godz. 1000 w siedzibie zamawiającego Zespół Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej
ul. Parkowa 7, 21-345 Borki, pok. -sekretariat.
Oferty zostaną otwarte dnia:
2012-10-10, o godz.1010 w siedzibie j. w. w sekretariacie.
XII.
Opis sposobu obliczenia ceny
1) Cenę należy przedstawić w Formularzu ofertowym,
będącym załącznikiem do niniejszej oferty.
2) Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich
(PLN) liczbowo i słownie,
w złotych polskich będą prowadzone również rozliczenia pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcą.
w złotych polskich będą prowadzone również rozliczenia pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcą.
3) Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot
zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
4) Cena podana w
ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane
z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
5) Cena nie ulega
zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą).
6) Cenę za
wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu
ofertowym" stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych
warunków zamówienia.
6)
6)XIII.
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty,
wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
6)
6)1. Kryteria
oceny ofert - zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do
szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
6)1.1. oferta, spełnia wymagania określone
niniejszą specyfikacją,
6)1.2. oferta została złożona, w określonym przez
Zamawiającego terminie,
6)1.3. wykonawca przedstawił ofertę zgodną, co do
treści z wymaganiami Zamawiającego.
6)2. Wynik -
oferta, która przedstawia najniższy koszt usługi zostanie uznana za
najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z
oferowanymi kosztami. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy,
którego oferta jest najkorzystniejsza cenowo.
6)3 Zamawiający
nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w celu wyboru
najkorzystniejszej spośród ofert uznanych za ważne,
6)
XIV.
Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1.
Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z
uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych
zawartych w ofercie.
2.
W imieniu Zamawiającego umowy o dostawę podpiszą Dyrektorzy placówek
oświatowych z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę.
3.
W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona
przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych
podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4.
Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi
Wykonawców podając w szczególności:
1)
nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej
wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty
wraz z ceną.
2)
uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie
miało miejsce,
3)
uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało
miejsce.
5.
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
5.1 zamieszczone w siedzibie
Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń,
5.2 zamieszczone na stronie internetowej
zamawiającego,
6.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający
zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1)
ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania
przed upływem terminu składania ofert
2)
złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu
składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne
7.
W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na
wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o
wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu
zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
8.
Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na
wniesienie protestu, chyba, że zostanie złożona tylko jedna oferta, w takim
przypadku umowa może zostać podpisana przed upływem tego terminu.
9.
O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego
wykonawcę.
XV.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy
XVI.
Pouczenie o środkach ochrony prawnej.
1.Środki ochrony prawnej (Odwołanie, Skarga do Sądu) w
niniejszym postępowaniu przysługują wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli
mają lub miały interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia lub poniosły lub mogą
ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo
zamówień publicznych.
2.Wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych
warunków zamówienia środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom
wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej
prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
3.W niniejszym postępowaniu odwołanie przysługuje wyłącznie
wobec czynności:
1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania
warunków udziału w postępowaniu,
2) wykluczenia odwołującego z postępowania o
udzielenie zamówienia,
3) odrzucenia oferty odwołującego
W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
4.W przypadku:
1) niezgodnej z przepisami ustawy czynności
podjętej przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub
2) zaniechania czynności, do której zamawiający
jest zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje w niniejszym
postępowaniu odwołanie wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia
odwołania poinformować o nich zamawiającego. W przypadku uznania zasadności
przekazanej informacji zamawiający powtórzy czynność albo dokona czynności
zaniechanej, informując o tym wykonawców.
5.Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie
czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy,
zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać
okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
6.Odwołanie wnosi się w terminie:
1) 5 dni od dnia przesłania informacji o
czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli zostało
ono przesłane faksem lub drogą elektroniczną, lub
2) 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli zostało
ono przesłane pisemnie,
7.Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub wobec
postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5
dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej zamawiającego
– www.blog wola
osowińska
8.Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 6, 7
wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu
należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach
stanowiących podstawę jego wniesienia.
9.Jeżeli zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał
wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się
nie później niż w terminie:
1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie
Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
2) 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli
zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o
udzieleniu zamówienia.
10.Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem
elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
11.Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed
upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się
z jego treścią przed upływem tego terminu. Przesłanie kopii odwołania może
nastąpić za pomocą jednego ze sposobów określonych w pkt. VII niniejszej
specyfikacji, z zachowaniem zasad tam określonych.
12.Brak przekazania zamawiającemu kopii odwołania, w sposób
oraz w terminie określonym powyżej, stanowi jedną z przesłanek odrzucenia
odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą.
13.W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia
o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia
zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
14.W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu
składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu
ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą orzeczenia.
15.Kopię odwołania Zamawiający:
1)przekaże niezwłocznie innym wykonawcom uczestniczącym w
postępowaniu o udzielenie zamówienia,
2)zamieści również na stronie internetowej –
www.borki.bip.lublin.pl., jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o
zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
wzywając wykonawców do przystąpienia do postępowania
odwoławczego.
16.Przystąpienie do postępowania odwoławczego wykonawca
wnosi w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do
której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do
której przystępuje.
17.Przystąpienie do postępowania odwoławczego doręcza się
Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej
opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu, a jego kopię przesyła się zamawiającemu oraz
wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
18.Odwołanie podlegać będzie rozpoznaniu przez Krajową Izbę
Odwoławczą, jeżeli nie zawiera braków formalnych oraz uiszczono wpis od
odwołania.
19.Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz
uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu.
20.Pozostałe informacje dotyczące środków ochrony prawnej
znajdują się w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony
prawnej", art. od 179 do 198g.
XVII. Postanowienia końcowe
1. Uczestnicy postępowania
mają prawo wglądu do treści protokołu postępowania, ofert od chwili ich
otwarcia w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów
stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz
stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.
2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się
będzie wg poniższych zasad:
- zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po
złożeniu pisemnego wniosku
- zamawiający umożliwi kopiowanie dokumentów nieodpłatnie.
- udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie
zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają
przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
3. Zamawiający nie
przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
XVIII. Załączniki
Formularz ofertowy /zał. Nr 1/
Oświadczenie o spełnieniu /zał. Nr 2/
Oświadczenie o braku / zał. Nr 3/
Wymagane parametry oleju / zał. Nr 4/
Projekt umowy /zał. Nr 5/
____________________________________
Kierownik Zamawiającego
Załącznik Nr 1
...................................,
dnia .........................
................................................
(nazwa i adres wykonawcy)
OFERTA
W odpowiedzi
na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na usługę „ Dostawę oleju
opałowego” składamy
niniejszą ofertę:
1. Oświadczamy,
że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy
do niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje do przygotowania oferty
i wykonania zamówienia.
2. Oferujemy
wykonanie usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie ze wszystkimi
wymaganiami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia za cenę
ofertową :
a) cena 1 litra oleju / przyjęta do
obliczenia ceny ofertowej netto/ - ………… zł
b) marża / cena
sprzedaży – cena zakupu, w % do powyższej ceny 1 litra oleju/ - …….%.
Cena ofertowa
netto - ……… zł x 42 000 l. = …………..
zł.
Cena ofertowa
brutto - ………zł x 42 000
l. = …………… zł .
Słownie :
………………………………………………………………………………….
3.
Oświadczam, że:
§
Wykonam
zamówienie publiczne w terminie do dnia …………………………,
§
Termin
płatności za usługę …………………. dni,
§
Reklamacje
będą załatwiane w terminie ………. dni,
§
Osobą
do kontaktu z Zamawiającym jest ………………………………………………
tel/faks ………………………………………..
4. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się
ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie wnosimy żadnych zastrzeżeń
oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
5.
Uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu
składania ofert .
6. W razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do
podpisania umowy na warunkach zawartych w dokumentacji, w miejscu i terminie
określonym przez Zamawiającego.
Załącznikami
do niniejszego formularza stanowiącymi integralną część oferty są:
1.
..............................................................................................................
2.
..............................................................................................................
3.
..............................................................................................................
4.
..............................................................................................................
..........................................., dnia.........................
.................................................….......................................................................
podpis i pieczątka wykonawcy lub upoważnionego przedstawiciela
Załącznik Nr 2
OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Nazwa wykonawcy .................................................................................................
Adres wykonawcy .................................................................................................
Miejscowość
................................................ Data .....................
Oświadczamy, że spełniamy warunki
udziału w postępowaniu określone szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków
zamawiającego, dotyczące w szczególności:
1) posiadania
uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania,
2) posiadania
wiedzy i doświadczenia
3) dysponowania
odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia,
4) sytuacji
ekonomicznej i finansowej
Na potwierdzenie spełnienia wyżej
wymienionych warunków do oferty załączam wszelkie dokumenty i oświadczenia
wskazane przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
.............................................….......................................................................
podpis i pieczątka wykonawcy lub
upoważnionego przedstawiciela
Załącznik nr. 3
OŚWIADCZENIE
O BRAKU PODSTAW DO
WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA
Nazwa
wykonawcy .................................................................................................
Adres
wykonawcy .................................................................................................
Oświadczamy, że w stosunku do Firmy,
którą reprezentujemy brak jest podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia
warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych w
szczególności:
1) Firma,
którą reprezentujemy nie wyrządziła szkody, nie wykonując zamówienia lub
wykonując je nienależycie, a szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu,
które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem niniejszego
postępowania.
2) w
stosunku do Firmy, którą reprezentujemy nie otwarto likwidacji, ani nie
ogłoszono upadłości, z wyjątkiem sytuacji, gdy po ogłoszeniu upadłości doszło
do zawarcia układu zatwierdzonego prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ
ten nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego.
3) Firma,
którą reprezentujemy nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków uzyskania
przewidzianych prawem zwolnienia, odroczenia, rozłożenia na raty zaległych
płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu.
4) osoby
określone w art. 24 ust. 1 pkt 4) do 8 nie zostały prawomocnie skazane za
przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w
zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa
lub przestępstwa skarbowego
5) w
stosunku do Firmy, którą reprezentujemy Sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o
zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za
czyny zabronione pod groźbą kary.
Na potwierdzenie spełnienia wyżej
wymienionych warunków do oferty załączam wszelkie dokumenty i oświadczenia
wskazane przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
.................................................................................
(data i czytelny podpis wykonawcy)
Załącznik Nr 4
WYMAGANE PARAMETRY OLEJU.
Dostarczony
olej opałowy powinien być zgodny z obowiązującą normą i posiadać następującą
charakterystykę:
Wymagania
|
Jednostka
|
Wartość
|
Gęstość
w temperaturze 15 oC nie wyższa niż
|
g/ml
|
0,860
|
Temperatura
zapłonu nie niższa niż
|
oC
|
56
|
Lepkość
kinematyczna w temp.20oC nie większa niż
|
mm2/s
|
6,00
|
Skład
frakcyjny:
- do 250 oC destyluje nie więcej niż - do 350 o C
destyluje nie więcej niż
|
%/V/V
|
65 85
|
Zawartość
siarki nie więcej niż
|
%/m/m
|
0,20
|
Pozostałość
po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej nie wyższa niż
|
%/m/m
|
0,30
|
Pozostałość
po spopieleniu nie niższa niż
|
%/m/m
|
0,01
|
Zawartość
wody nie większa niż
|
mg/kg
|
200
|
Wartość
opałowa nie niższa niż
|
MJ/kg
|
42,6
|
Temperatura
płynięcia nie wyższa niż
|
o
C
|
-20
|
Załącznik nr 5
PROJEKT UMOWY
UMOWA Nr ……/……
w
dniu …………………………..……… roku w Borkach,
pomiędzy:
Zespołem Placówek Oświatowych w Woli
Osowińskiej, 21 – 345 Borki
reprezentowanym przez :
Danutę Kucio – Dyrektora Zespołu
zwanym dalej „Zamawiającym”;
a
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
reprezentowanym
przez :
…………………………….– Właściciela
zwanym
dalej „Dostawcą”,
została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1.
Zamawiający powierza, a Dostawca
przyjmuje do realizacji dostawę oleju opałowego w ilości 45 000 l sukcesywnie
do kotłowni Zespołu w Woli Osowińskiej zgodnie z parametrami określonymi w
załączniku Nr …… do SIWZ w przetargu nieograniczonym Nr IN…………… / ogłoszenie
BZP 167317-2009 z 01.10.2012 r./ i załączonym do niniejszej umowy świadectwie
jakości.
§ 2.
1. Olej opałowy dostarczany będzie transportem
Dostawcy w sezonie grzewczym 2012/2013 sukcesywnie w terminie 3 dni od zgłoszenia telefonicznego
lub faksem na nr ………………………….
2. Umowa zostaje zawarta na czas określony tj.
od dnia ………………… do dnia …………………………… r.
§ 3.
Dostawca nie może bez zgody
Zamawiającego zlecić wykonania części dostawy podwykonawcom.
§ 4.
1.
Za dostarczony
olej Zamawiający zapłaci dostawcy cenę netto w wysokości ………zł za 1 litr oleju, brutto ……
zł/litr, przez okres związania ofertą. Cena oleju opałowego podlegać będzie
tzw. indeksacji tj. cena zakupu oleju w dniu dostawy publikowana na stronie
internetowej orlen.pl zwiększona o marżę podaną w ofercie tj. …………………
2.
Termin płatności 14 dni od daty otrzymania
przez Zamawiającego faktury, potwierdzonej co do zakresu wykonanej dostawy.
3.
Zapłata
wynagrodzenia Dostawcy nastąpi przelewem na jego konto Nr
………………………………………………………………………………………….
§ 5.
Obowiązującą
formą odszkodowania uzgodnioną między stronami będą kary umowne.
1.Dostawca
zapłaci Zamawiającemu kary umowne w następujących przypadkach:
1) za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od
Dostawcy – w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego,
2) za nieterminowe wykonanie przedmiotu umowy – w
wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki,
2.Zamawiający
zapłaci Dostawcy kary umowne w następujących przypadkach:
1) za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od
Zamawiającego – w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego,
2) za spowodowanie przerwy w realizacji prac z przyczyn
zależnych od Zamawiającego – w wysokości 0,1 % za każdy dzień przerwy.
3.Strony
zastrzegają sobie możliwość dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość
zastrzeżonych kar umownych.
§ 6.
W razie zwłoki w zapłacie swoich należności
strony zobowiązują się do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie.
§ 7.
Wszelkie spory i różnice mogące
wyniknąć w związku z wykonaniem niniejszej umowy strony zobowiązują się
rozstrzygać polubownie. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia, sprawę
rozstrzygać będzie Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 8.
Wszelkie zmiany niniejszej umowy
wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 9.
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają odpowiednie
zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego
oraz ustawy z dnia29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.
1655 z późn. zm.).
§ 10.
Umowę
niniejszą sporządzono w 3 /trzech/ jednobrzmiących egzemplarzach, 2 /dwa/
dla Zamawiającego a 1 /jeden/ dla Wykonawcy.
WYKONAWCA:
ZAMAWIAJĄCA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz