sobota, 21 września 2013

Anna Kosek - przewodnicząca z inicjatywą



19 września 2013 r. już po raz 15 uczniowie Gimnazjum w Woli Osowińskiej wybierali swój samorząd. Do wyborów zgłosiło się 6 kandydatów, z klas III i II. Wynik wyborów był zaskakujący i wbrew wcześniejszym przypuszczeniom stanowisko przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego zajęłaAnna Kosek (35 głosów), pokonując Aleksandrę Warpas (19 głosów - zastępca przewodniczącego SU), Sandrę Rogozińską (18 głosów - sekretarz), Dominikę Warpas (15 głosów), Katarzynę Michalską (11 głosów) i Katarzynę Młynarczyk (2 głosy).

Już kolejnego dnia wybraliśmy się do nowej przewodniczącej – Anny Kosek, aby zapytać się jej o zamiary na nowy rok szkolny. Zapowiedziała ona wielkie zmiany w stosunku do naszej szkoły. Będzie to prawdopodobnie kadencja, która zapisze się dla naszej szkoły jako integracja i zjednoczenie wszystkich. Więcej w poniższym wywiadzie.

Z Anną Kosek (A.K.) rozmawiał Damian Mitura (D.M.)

D.M. Na samym początku chciałbym pogratulować wygranej w wyborach na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego.
A.K. Bardzo dziękuję
D.M. Co cię skłoniło, abyś kandydowała na to stanowisko?
A.K. Tak na początku to nie chciałam za bardzo, bo doszłam do wniosku że to za duża odpowiedzialność, ale pani powiedziała że przy rekrutacji do szkoły średniej dochodzą dwa punkty za działalność w Samorządzie, no to doszłam do wniosku że warto i wezmę udział.
D.M. Zaskoczył cię wynik wyborów?
A.K. Bardzo, ponieważ nie spodziewałam się, bo wiem że były lepsze kandydatki,  na przykład mój zastępca Aleksandra Warpas, myślałam że to właśnie ona wygra, tak jak większość osób z którymi przed wyborami rozmawiałam.
D.M. Jak jesteś postrzegana po wyborach, przez swoich kolegów z klasy i innych kandydatów, a także członków SU?
A.K. Ja tego nie wiem. Zachowanie w stosunku do mnie się nie zmieniło, tak że jest normalnie.
D.M. A czują jakąś uległość?
A.K. Nie wiem, o to trzeba ich się zapytać.
D.M. A nauczyciele?
A.K. Kilku już mi gratulowało tak na korytarzu, ale ogólnie to chyba nic się nie zmieni.
D.M. Jakie działania podejmiesz jako przewodnicząca?
A.K. Na cały rok mam plan, aby prowadzić Integrację międzyszkolną, to znaczy zintegrować naszą szkołę z jakąś inną szkołą, chociażby z powiatu. Tu jest pomysł żeby z Wojcieszkowem się zintegrować, z Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Wojcieszkowie (tutaj to już będzie nawet integracja między powiatowa). Są sprzeciwy ze strony niektórych osób co do tego, ale miejmy nadzieję że się powiedzie.
A ogólnie mam plan żeby wprowadzić do szkoły trochę więcej kolorów, żeby nie było tej szarości i takiej normalności, aby chociażby w te dni np. dzień życzliwości, jeden uczeń nie bał się podejść do kogokolwiek mijanego na korytarzu i go przytulić, tak żeby była integracja między uczniami. Będę dążyła do tego aby w szkole była integracja między uczniami i żeby nie było podziału, np. ja jestem, w tej grupie, ty w tej, nie możemy się kolegować, tylko aby wszyscy  byli razem, w szkole i na ulicy, a także po skończeniu szkoły mijając się mówili do siebie ,,Cześć! Chodziliśmy razem do gimnazjum .’’.
DM. Czyli główny plan to zjednoczenie całego gimnazjum?
A.K. Tak, na tym mi bardzo zależy.
D.M. W programie wyborczym napisałaś organizację kolorowych i zdrowych dni, maratonów filmowych i nocy strasznych opowieści. Na czym to wszystko będzie polegało?
A.K. Kolorowe i zdrowe dni , to jest coś w stylu szczęśliwego numerka. Mówi się, np. że wszystkie osoby które jutro przyjdą ubrane na zielono nie będą pytane. Nie będzie to organizowane co dziennie, nawet rzadziej niż co tydzień, bo to jest zbyt łatwe i nikt nie byłby pytany w tym momencie, a trzeba jednak mieć jakąś motywację do nauki.
Zdrowe dni to jak ktoś, np. do szkoły przyjeżdża rowerem albo na rolkach lub na desce, też nie musi być pytany.
Maratony filmowe, na wzór wieczorków zaczynają się popołudniu. W szkole zabiera się grupa uczniów wraz z opiekunami i całą noc siedzimy i oglądamy filmy, jest przygotowana tematyka i oglądamy albo serię seriali lub filmów.
Noce strasznych opowieści będą organizowane tak samo jak maratony filmowe w nocy i np. w grupie będziemy opowiadać takie straszne, o których słyszeliśmy albo nam się przydarzyły.
D.M. Kiedy pojawi się tak długo wyczekiwany szczęśliwy numerek?
A.K. pojawi się już od poniedziałku 23 września.
D.M. Jak oceniasz dni bez kartkówek , proponowane w programach wyborczych twoich konkurentów i czy istnieje możliwość wprowadzenia ich do twoich działań?
A.K. Ja jestem na nie w stosunku do tego pomysłu, ponieważ w niektórych klasach może wypaść tak, że jest dużo materiału i nauczyciele starają się robić kartkówki z tego materiału, żeby się utrwaliło. W takiej sytuacji kartkówki będą przenoszone na następną lekcję , a w tym dniu mogłyby być inne kartkówki i byłoby zbyt ciężko. Lepiej takiego czegoś nie wprowadzać bo narobiłoby więcej szkody niż pożytku.
D.M. Czego chciałabyś życzyć sobie i innym członkom SU na ten nowy rok szkolny?
A.K. Chciałabym życzy cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do celu, ponieważ nie zawsze pani dyrektor może zgadzać się na niektóre nasze pomysły. Tego aby pani dyrektor zawsze przyjmowała i wdrażała nasze propozycje. Żeby z tych list wszystko się spełniło i żeby było dużo nowych pomysłów.

WKRÓTCE NA STRONIE POJAWIĄ SIĘ ZDJĘCIA Z WYBORÓW


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz