wtorek, 27 września 2016

Wycieczka dla najlepszych

W dniach 17-20.08.2016 odbyła się wycieczka dla najlepszych uczniów i sportowców ze szkół podstawowych i gimnazjów z naszej gminy. Pan Roman Pawelec był kierownikiem wycieczki. Wszystkich uczestników było pięćdziesięciu, w tym dziesięciu z ZPO w Woli Osowińskiej.
W środę, po długiej podróży, odwiedziliśmy Kraków. Zwiedziliśmy Wawel, Muzeum Katedralne, wieżę z dzwonem Zygmunta, Stare Miasto i Barbakan. Wieczorem udaliśmy się do pensjonatu „U Małgorzaty” w Zakopanem. W czwartek, po smacznym śniadaniu, wyruszyliśmy kolejką na Gubałówkę, skąd rozciągały się piękne widoki. Na szczęście pogoda nam dopisała. Po długim spacerze wśród przeróżnych straganów, wróciliśmy do pensjonatu na obiad. Następnie pojechaliśmy do Aqua-Parku. Spędziliśmy tam  dwie godziny. Zmęczeni, lecz bardzo szczęśliwi wróciliśmy na kolację i nocleg..
W piątek wyruszyliśmy na szlak w Dolinie Kościeliskiej. Po drodze odwiedziliśmy kaplicę na Jaszczurówce. Pogoda była wspaniała. Wracając, mogliśmy w bacówce zaopatrzyć się w rarytasy w postaci świeżo wyrabianych oscypków. W godzinach popołudniowych udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach oraz Muzeum Tatrzańskiego. Gdy wróciliśmy do pensjonatu, to czekały na nas pyszne kiełbaski z grilla. Niestety, musiał w końcu nadejść ten dzień, sobota. Wszyscy z żalem opuszczaliśmy Zakopane. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Wadowic, gdzie zachwycaliśmy się pysznymi, słynnymi  kremówkami. Zwiedziliśmy Bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny oraz Dom Rodzinny Jana Pawła II.
Oczywiście, w drodze powrotnej wstąpiliśmy coś przekąsić do McDonald’s, bo co to za wycieczka bez niego, prawda?
Mamy nadzieję, że taki wyjazd będzie możliwy do powtórzenia za rok.

1. Moim zdaniem samo już organizowanie wycieczki jest bardzo fajną sprawą i ja także bardzo chętnie się na nie piszę. Myślę aktualnie aby wyjechać do Rosji i to chyba będzie mój następny kraj. Zresztą jak napisano w https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-turystyczne-do-rosji-co-powinno-zawierac/ to także w tej sytuacji należy zadbać o dobre ubezpieczenie.