„Czytanie
książek to najpiękniejsza zabawa,
jaką sobie
ludzkość wymyśliła”
Wisława
Szymborska
W bibliotece ZPO w Woli Osowińskiej odbywają się cotygodniowe „Spotkania z książką” uczniów z klas
młodszych. Na początku roku otrzymali oni „Książeczki czytelnika”, które
systematycznie wypełniają ilustracjami z
przeczytanych książek oraz opisami. W czasie spotkań czytelnicy opowiadają o
tym, o czym przeczytali, zachęcając innych do wypożyczenia konkretnych tytułów,
słuchają fragmentów wybranych książek. Celem spotkań jest przekonanie dzieci,
że czytanie to przyjemność, a kontakt z książką, rozwija pamięć, język i
wyobraźnię, rozbudza zainteresowania, zapewnia wszechstronny rozwój. Młodzi
czytelnicy poznają bibliotekę, wyrabiają w sobie „nawyk” wypożyczania i
czytania.
W ramach popularyzowania czytelnictwa wśród dzieci, postanowiliśmy
zaprosić do współpracy również rodziców i dziadków poprzez udział w akcji „Poczytaj mi, mamo!”. Pani Anna Zbiciak
rozpoczęła akcję w „zerówce”, zapraszając do czytania mamy, które bardzo
chętnie się zaangażowały i same wybierają książki dla małych słuchaczy. Mamy
nadzieję, że chętnych lektorów nie zabraknie, a w dzieciach rozwinie się pasja
czytania.
Po raz kolejny wznowiliśmy też akcję „wzbogacania” zbiorów biblioteki,
tym razem pod hasłem „Podziel się
książką!”. Każdy, kto ma książkę, którą mógłby przekazać innym, może ją
przynieść do biblioteki szkolnej, by dała radość kolejnym osobom. Chętni mogą
wpisać dedykację dla przyszłych czytelników.
W naszej szkole działa Klub Przyjaciół
Biblioteki, w którym są uczennice ze szkoły podstawowej oraz gimnazjalistki
zainteresowane książkami, czytelnictwem oraz
działalnością biblioteki. Podejmują one różne działania związane z pracą w
bibliotece, czy promowaniem czytelnictwa, między innymi przygotowują
gazetkę „Polecane
przez nastolatki”. Zamieszczają na niej recenzje książek, które warto
przeczytać. Działalność w klubie przyczynia się do zwiększania
zainteresowania książką, jest jedną z form uspołeczniania młodzieży, uczy odpowiedzialności
za powierzone zadania i systematyczności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz