czwartek, 25 października 2018

Wycieczka do Muzeum Historii Kocka

W dniu 23.10.2018 roku o godzinie 9.00 uczniowie klasy VII i VIIIA wraz z opiekunami panią Danutą Karpińską, panem Vadimem Kaznadziejem i panią Moniką Jędrzejkiewicz wyruszyli szkolnym autobusem do Kocka. Pan Tadeusz Śpiewak, nasz kierowca, dość szybko i bezpiecznie zawiózł nas na miejsce, a my udaliśmy się do Muzeum Historii Kocka, mieszczącego się przy budynku biblioteki na ul. Marcina Stępnia 6. Ciepło nas przywitano i zaproszono do środka, bo na dworze było bardzo zimno. Rozebraliśmy się z kurtek i rozpoczęliśmy zwiedzanie multimedialnego Muzeum Historii Kocka na światowym poziomie. To, co zobaczyliśmy w środku, zrobiło na nas duże wrażenie. Pani przewodnik opowiadała z pasją, a my wsłuchiwaliśmy się z ciekawością w historię Kocka. Przybliżyła nam genezę powstania i nazwę miasta, herb oraz postaci: Anny Jabłonowskiej, Jana Firleja, Berka Joselewicza, generała Franciszka Kleeberga. Nie zapomniała również opowiedzieć nam o ludności zamieszkującej w ówczesnym czasie w Kocku. Swoje opowieści przeplatała różnymi ciekawostkami, np. skąd wzięła się nazwa miejscowości Firlej oraz Lubartów. Później poszliśmy zobaczyć pomnik generała Franciszka Kleeberga, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie i spacerkiem udaliśmy się na Rynek. Przed kościołem czekał na nas kierowca. O godz. 12.10 wróciliśmy do szkoły. Na stołówce czekał na nas pyszny obiad, zjedliśmy i udaliśmy się na kolejne zajęcia. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała, zapewne wrócimy tam jeszcze, bo nie zdążyliśmy zwiedzić pałacu.
Bardzo dziękujemy pani Agnieszce Zając dyrektorowi ZPO i panu Radosławowi Sałacie Wójtowi Gminy Borki za bezpłatny wynajem szkolnego autobusu.