czwartek, 27 maja 2021

Gminny Konkurs Literacki „Moja szkoła a szkoła sprzed lat…” pod patronatem Wójta Gminy Borki




Gminny Konkurs Literacki

Moja szkoła a szkoła sprzed lat…”

pod patronatem Wójta Gminy Borki


Regulamin konkursu:

  1. Organizator konkursu:

Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa im. płk. pil. Zdzisława Krasnodębskiego w Woli Osowińskiej.


  1. Cele konkursu:

  • rozbudzenie zamiłowania historią swojej szkoły, swoich przodków;

  • inspirowanie do pracy twórczej;

  • rozwijanie wyobraźni i zainteresowań literackich;

  • kształtowanie umiejętności poprawnego pisania;

  • ocalenie od zapomnienia sztuki pisania listów.


  1. Uczestnictwo w konkursie:

Konkurs jest adresowany do uczniów klas II - VIII uczęszczających do szkół podstawowych Gminy Borki.


  1. Zasady konkursu:

    1. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jeden list skierowany do nauczyciela z dawnych czasów. Opisuje w nim realia współczesnej szkoły, porównując je ze szkołą rodziców, dziadków czy pradziadków. List powinien być napisany odręcznie czytelnym pismem.

    2. Uczestnik konkursu ma prawo do dowolnej interpretacji tematu listu i rozwinięcia go według własnego uznania.

    3. Prace konkursowe muszą być napisane na papierze (kartka z zeszytu, papeteria itp.) oraz mieć formę listu w kopercie (koperta powinna być zaadresowana na adres szkoły - organizatora konkursu).

    4. W kopercie, oprócz listu, powinna znaleźć się także osobna kartka - metryczka konkursowa (załącznik nr 1), a także zgoda rodziców/opiekunów na udział dziecka
      w konkursie (załącznik nr 2).


  1. Ocena prac:

Prace konkursowe będą oceniane w trzech kategoriach:

  1. klasy II- III,

  2. klasy IV-VI,

  3. klasy VII-VIII

Komisja konkursowa w szczególności będzie zwracać uwagę na: przestrzeganie wymogów formalnych listu, poprawność językową, interpunkcyjną
i ortograficzną, formę listu, ciekawą realizację tematu, estetykę zapisu, a także wrażenia ogólne.


  1. Załączniki do pracy:

1.(załącznik nr 1 – metryczka konkursowa):

    1. imię i nazwisko autora pracy oraz klasa, do której uczęszcza;

    2. adres placówki, telefon kontaktowy, e-mail;

    3. imię i nazwisko nauczyciela-opiekuna.

2.(załącznik nr 2 – klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych)


  1. Termin i warunki dostarczenia prac konkursowych:

    1. Ostateczny termin dostarczenia listów upływa z dniem 11 czerwca 2021 r.;

    2. Prace z dopiskiem Gminny Konkurs Literacki należy dostarczyć na adres:

Szkoła Podstawowa im. płk. pil. Zdzisława Krasnodębskiego w Woli Osowińskiej

ul. Parkowa 7

21-345 Borki


c) Prace konkursowe nie podlegają zwrotowi i przechodzą na własność organizatora.


  1. Wyniki i nagrody:

    1. Wyniki konkursu zostaną opublikowane na blogu Zespołu Placówek Oświatowych w Woli Osowińskiej najpóźniej do 21.06.2021 r.;

    2. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe oraz dyplomy.



Załączniki do pobrania:

1. Załącznik nr 1

2. Załącznik nr 2

3. Regulamin konkursu






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz