wtorek, 3 grudnia 2019

WYCIECZKA DO LUBLINA

W dniu 29 listopada 2019 roku 22 uczniów z ZPO w Woli Osowińskiej i 11 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Tchórzewie Kolonii pod opieką pani Elżbiety Kozieł i Joanny Gruchoły wyruszyli na wycieczkę do Lublina. Program był bogaty i atrakcyjny. O godz. 10.30 na Wydziale Chemii UMCS obejrzeliśmy bardzo ciekawe pokazy chemiczne przygotowane przez panią doktor Iwonę Rusinek. Cała aula była wypełniona była po brzegi, a na sali słychać było różne dźwięki i wybuchy, które były następstwem przeprowadzonych reakcji chemicznych, a kolorowe ciecze i opary zachęcały wszystkich do wnikliwej obserwacji prezentowanych zjawisk chemicznych.
            Około godziny 12 tej pojechaliśmy do Airportu w Świdniku, by przez 2.5 godziny poznać pracę lotniska i zapoznać się z elementami tzw. ścieżki pasażera oraz zwiedzić Bazę Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej i Bazy Techniczno-Garażowej. Pani przewodnik przywitała się z naszą grupą, rozdała nam kamizelki oraz przepustki i wyruszyliśmy na kontrolę bezpieczeństwa. Dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym mieliśmy okazję wielokrotnie obserwować start i lądowanie samolotów. To była ciekawa i interesująca  lekcja z zakresu doradztwa zawodowego, która zapewne uświadomiła uczniom konieczność uczenia się matematyki, fizyki, chemii i języka angielskiego w szkole. Około godziny 16 tej w Galerii Felicity uczniowie mieli przerwę obiadową. Do domów wróciliśmy o godz. 19 tej, rodzice czekali już na swoje dzieci.  Wycieczka wszystkim bardzo się podobała, niektórzy pytali już o kolejną wycieczkę. To był udany i fajny dzień. Wyjazd zorganizowała pani Danuta Karpińska.